Za výhodnými nákupy se slevou
Lektor přinese do kurzu různé obrázky věcí, které můžeme koupit. Případně letáky různých supermarketů, studenti je můžou přinést taky. Pak říkají, jaké věci kupují často, jen někdy a jaké věci vůbec nekupují.
Další možnost: Studenti popisují věci, které v poslední době koupili, nesmí říct název, ostatní studenti hádají, o jaký výrobek se jedná.
Lektor napíše na tabuli, kde můžou lidé nakupovat. Např. – supermarket, drogerie, knihkupectví, cukrárna, trh, optika, lékárna, prodejna obuvi
Studenti říkají, co můžou v uvedených obchodech nakupovat.
Pak říkají, kde nakupují, co nakupují, jak často, co nikdy nekupují, zda nakupují rádi, s kým napukují.
Lektor využije otázky z bloku Nakupování jako koníček
cv. 1 Vše pod jednou střechou
Lektor se ptá, jestli studenti nakupují rádi v nákupních centrech, z jakého důvodu.
Pak si přečtou anketu a řeší úkoly cv. 2 – 7. Potřebné informace hledají v anketě.
Studenti můžou podobnou anketu udělat mezi sebou. Jeden je reportér a ptá se lidí, kde a co nakupují, jak často, proč, jak jsou spokojeni s kvalitou výrobků, jestli mají nějaký oblíbený obchod nebo supermarket, jestli dělají velké nákupy, co říkají cenám, jestli také nakupují na internetu, co, jestli je tento způsob nakupování bezpečný atd.
cv. 8 Bezva slevy
Studenti nejprve diskutují o tom, jestli nakupují na internetu a jestli znají nějaké servery, které nabízejí slevy, jestli je využívají. Pokud je to možné a studenti mají připojení na internet, tak se můžou hned podívat, jestli se tam objeví nějaká zajímavá slevy pro ně. Říkají, jaké slevy jsou pro ně výhodné.
Potom doplňují text. Vybírají správné řešení z uvedených možností. Lektor dá studentům dostatek času na vyřešení zadaného úkoly. Pak zkontroluje řešení. Studenti se opět vracejí k textu a řeší úkoly cv. 9 + 10.
cv. 11 Mega slevy
Na to navazuje poslechové cvičení
Studenti poslouchají vypravování 4 lidí a pak řeší úkoly cv. 11-13
cv. 14 Můj oblíbený obchod
Lektor v úvodu vypráví, kam chodí nakupovat, jaký obchod patří k jeho nejoblíbenějším. Totéž vyžaduje od studentů. Studenti pak podle obrázků říkají, kde lidé nakupují a co.
cv. 15 Peníze pod kontrolou
Studenti říkají, za co nejvíc utrácejí peníze. Volí z uvedených možností a zdůvodňují, proč tyto věci kupují.
cv. 16 Devět obchodnických triků
Studenti nejprve přečtou potichu charakteristiky a pak přiřazují vhodný nadpis. Lektor kontroluje se studenty správné řešení. Pak čtou studenti text ještě jednou a doplňují chybějící informace ve cv. 16 b). Text si přečtou ještě jednou a říkají, jestli nějaký z uvedených triků platí i pro ně, jestli nakupují i věci, které nepotřebují, jestli jsou pro ně výhodné věci se slevou, podle čeho se rozhodují, když kupují určitou věc. Studenti můžou pak srovnávat nabídku, ceny a kvalitu zboží v ČR se situací v jejich zemi.
cv. 17 Nakupujeme bioprodukty
Biopotraviny jsou v poslední době velice oblíbené. Lektor se ptá, jestli studenti kupují bioprodukty a kde, jestli chodí na trhy. Ve cv. 17 b) jsou různé příklady výrobků, které můžeme koupit na farmářském trhu. Studenti říkají, zda by tam tyto výrobky koupili a proč. Porovnávají situaci v ČR se situací v jejich zemi. O jaké bioprodukty mají lidé nejvíc zájem.
cv. 18 Proč nakupovat na farmářských trzích?
Studenti si poslechnou anketu a řeší úkoly 18 a), b). Pak úkoly ze cv. 19 + 20.
cv. 21
Studenti si prohlédnou graf, říkají, z jakého důvodu lidé nakupují na internetu a jak často. Studenti můžou mezi sebou udělat anketu na toto téma. Můžou využít příklady ze cv. 21 b, c.
cv. 22 Pohodlné nakupování
Na anketu navazuje poslechové cvičení
Lektor se nejprve ptá studentů, jestli nakupují na internetu, jakým způsobem platí za objednané zboží, jestli s tímto způsobem nakupování mají pozitivní nebo negativní zkušenosti. Studenti poslouchají vypravování 3 osob a doplňují údaje do tabulky.
cv. 23 Skvělý nápad
Lektor se ptá studentů, jestli je někdo někdy překvapil dárkem, který byl objednán na internetu, můžou to být různé zážitky nebo pobyty, masáže atd.
Studenti poslouchají rozhovor a odpovídají na otázky. Pak si poslechnou rozhovor ještě jednou a doplňují text.
cv. 25
Zde jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
Četba z tisku
Článek z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma, kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti diskutují o tom, na co si musí dávat pozor, když nakupují zboží v zahraničí.